Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності - це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, души яких гнітить думка, що вони ні на що не згідні. Успіх у навчанні -єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для перероблення труднощів, бажання вчитися.
В.О. Сухомлинський.

22:31
Екологія душі

ЕКОЛОГІЯ ДУШІ

     29 листопада у ЗОШ №1 м. Ковеля відбувся інтегрований урок «Екологія душі через мистецтво державотворення» у формі діалогу. Учасниками його були старшокласники, учителі, член Національної спілки письменників, заслужений учитель України Ніна Горик, заступник міського голови Ігор Прокопів. Розмова була цікавою та пізнавальною, адже йшлося про Революцію на граніті, яка була початком здобуття Україною  незалежності і знайшла продовження в Помаранчевій революції та Революції  Гідності.  

     Восени 1990 року студентська молодь розпочала активну боротьбу за ідеали свободи та демократії. 150 студентів-мітингувальників стали на захист прав і свобод людини та громадянина, «кинули власне  життя і здоров'я на  київський холодний граніт».

     Коли готувався урок, учні несподівано дізналися, що учасник Революції на граніті живе у нашому місті. Це – Ігор Прокопів, який на той час очолював Студентське братство м. Рівного. Він відгукнувся на запрошення і прибув на урок. Присутні розглянули світлини, на яких студенти, що оголосили безстрокове голодування, одностайно засвідчують свою громадянську позицію з гаслами: «Я згоден покласти життя на вівтар вільної України», «Ні - союзному договору!», «Націоналізуймо майно КПРС та ВЛКСМ в Україні!» тощо. Відбувся жвавий діалог про історичне значення Революції на граніті, місце людини у житті, про порядність та честь, патріотизм, національну свідомість та громадянську позицію.

     Старшокласники «засипали» гостя запитаннями: «Чи вам не було боязко?»,  «Якими були вимоги?»,  «Студенти досягли мети?»,  «Що казали вам батьки?»… Ігор Прокопів вичерпно відповів на запитання, поділився спогадами і враженнями, згадав друзів-сподвижників, серед яких була внучка Олеся Гончара, а також співачка Марія Бурмака, нинішні політики В.Кириленко,

О. Доній.

      Зрозуміти сутність речей допомогла поезія Ніни Горик: «Дума про талан», «Братові», «Українській молоді» Авторка проникливо прочитала свої твори і наголосила, що кожен має відчувати себе частинкою Батьківщини і вершити долю України, яку

             …не убрати в чемодан.

Вона постала з вічності - і вічна!

Стоїть супротив фальші та оман

         Мільйонноликий праведний Майдан,

                                                     І Кобзареве слово вулканічне,

                                                     І кожен, хто саможертовно ліг

         У рідну землю і зійшов в безсмерті…

     Й мільйони тих, хто чорний переліг

                                                            Невтомно оре, хто зумів і зміг

                                                    Не язиком молоти –

                                                                                       плуга перти.

      Старшокласники розказали про свою участь у волонтерському русі, діяльність у молодіжному центрі «Місто ідей».

     Естетичною кульмінацією уроку стала виставка юного фотографа, учня 10-Б класу Арсена Вороб’я, який володіє талантом знаходити незвичайне у звичайному. А пісня  «Човен»  на слова Івана Франка у виконанні вокальної групи 9-Б класу увиразнила  мистецько-філософське значення уроку. 

      Доречно і красномовно прозвучала на закінчення пісня на слова Миколи Вороного «За Україну, за її волю!», яку співали всі присутні.

      Урок переконав, що позиція молоді в історії нашої держави важлива і доленосна.

 

Оксана Мельник,

заступник директора з виховної

роботи ЗОШ№1 міста Ковеля

Переглядів: 458 | Додав: Школа-1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: