Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності - це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, души яких гнітить думка, що вони ні на що не згідні. Успіх у навчанні -єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для перероблення труднощів, бажання вчитися.
В.О. Сухомлинський.

Порядок реагування

на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та

відповідальність осіб, причетних до булінгу

                               1. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

                               2. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу,

                                  яка з’ясовує обставини булінгу.

                               3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то

                                  керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів

                                   Національної поліції України та Службу у справах дітей.

                              4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу,

                                  несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13

                                 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про

                                 адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР,

                                  1984 р., № 51, ст. 1122).